Wednesday, November 10, 2010

Misha a.k.a Boy episod 8



"u mesti datang tau? i buat ni pun untuk kawan2 opis je. kecil2an je hehe," sengih Shima.

"Eh, mesti la. Ini Anum la. Bab2 makan free memang tak tolak la makcik!. haha! Nanti i pakai cantik2 macam artis perasan Diva tu! ehem! haha!" balas Anum.

Anum rakan sekerja Shima. Editor majalah hiburan. Gosip2 artis memang sudah sebati dalam kotak fikirannya. Ada saja artis yang menjadi mangsa perli nya. Kalau dulu, bukan main merungut si Anum apabila ditukarkan ke bahagian hiburan. Tapi setelah hampir setahun, mulutnya tak berhenti2 bercakap tentang artis.

"Elok lah tu. I memang nak gemukkan u haha. Eh? taknak balik ke? Overtime?" soal Shima. Jarum sudah lebih 10 minit menunjuk ke arah nombor lima. Waktu pejabat sudah pun tamat.

"U balik lah dulu. Adik i tak call lagi ni. Nak kena teman dia pergi beli barang kejap."

Anum memang cukup ambil berat dengan adik bongsunya yang baru seminggu mendaftar di kolej KLMU. Al maklumlah, budak baru setahun jagung di KL, memang patut lah si Anum selalu risau tentang kehidupan baru adiknya.

"Ok. Jangan lambat pulak datang rumah i." ujar Shima sambil mengukir senyuman.

*********************

"Ramai ka yang datang sat lagi ni? Cukup tak ni? Ke nak aku rendam mihun tu lagi?" soal Rubi bertubi2.

"Tak ramai pun. Budak opis aku je. 20 Orang je kot. ke kau ada jemput kawan2 kau jugak?" soal Shima kembali.

"Eh, dak aih. Ini bukan birthday party aku. haha. Aku jemput Boy ja."

"hah? Weh, asal hang ajak dia? Aku gaduh la dengan dia! adus."

"Laaa... mana la aku nak tau. terjumpa dia dekat cold storage pagi tadi. aku habaq la. aku ingat hang terlupa ka apa ka.Pasepa hangpa gaduh weh?"

"takde apa lah. haish." serta-merta hati Shima jadi panas bila terbayangkan muka Misha.

Tahun ini sambutan hari lahir Shima tidak seperti tahun yang sudah. Misha a.k.a Boy semacam sudah tidak mempedulikan hari bahagianya itu. malah tiada langsung ucapan atau kiriman SMS dari Misha untuknya. Kalau dulu, Misha lah orang pertama yang ingat tarikh keramat itu. Masih terbayang2 kenangan lama mereka berdua. Saat itu, tepat jam 12 malam, henfon Shima berdering. Panggilan video dari Misha sangat menggembirakannya. Apatah lagi dengan lagak romantik Misha mendendangkan lagu "Selamat ulang tahun sayang" dengan piano kesayangannya.Malam dirasakan begitu indah.

"Mengapa tidak aku rasakannya lagi?" bisik Shima dalam hati.

"Weh, hang dok ngelamun apa? Pi beli ais!" suara jeritan Rubi dari dapur buat Shima tersentak dari lamunannya.



bersambung...

No comments: